Tuesday, January 23, 2024

Yeni // ke

bence kullandığımız kelimeler önemli, mesela ben neo kelimesinin kullanılmasının doğru olmadığını düşünüyorum, neo kelimesi postmodern süreçte geçmodernliğin yıkıcı unsurlarının kullandığı bir önek, neoliberal, neomuhafazakar gibi.. dünya ticaretinin üçte ikisini ellerinde bulunduran küresel sermayeye biat ediyorlar.. mesela neohippi yerine, yenihippiler denebilirdi, ingilizcede de newhippies.. çünkü postmodernliğin modernliği eleştirmek ve aşmak yönünde de kullanılabilecek bir alanı var.. ben tam olarak modernliğin devre dışı bırakılmasının doğru olmadığını düşünüyorum, modernliğin 'mutlak' belirlenimci bir eğilimi vardı, postmodernlik ise kadın-erkek, doğa-kültür, aşkın-içkin, doğru-yanlış, güzel-çirkin gibi ikiliklerin sorunlu olabildiğini önesürüyor.. bir tarafın aşırı mutlakçı eğilimine karşı diğer tarafın aşırı görelilik eğilimi olduğunu düşünüyorum, ve doğru yaklaşım bunların arasında bir yerde salınıyor bence.. sınırların geçişken olabildiği, silikleşebildiği doğrudur ancak ikilikler fark üzerinden bir olanak alanı yaratabilirler.. postmoden düşünce algılarımızı genişleteyim derken bizi eylemlerimizi muğlaklaştıran bir yere kilitlememeli diye düşünüyorum..


ke

No comments:

Post a Comment

Şizofren // John Katzenbach

Çünkü her bir küçük eşya, kendi içinde bir yolculuktu aslında. Şizofren, John Katzenbach